Fata nevazuta a climatronicului
  • De curand am descoperit ca instalatia de climatizare mai are unele insusiri de care nu stiam (poate unii dintre voi stiu) si care se pot gasi prin combinatie de taste. De exemplu combinatia de ECON + "aer rece" + sageata in jos ventilator" porneste un meniu care indica viteza instantanee, temperatura habitaclu, etc. Cunoaste cineva ce inseamna toate indicatiile acelea ( sunt vreo 60)?
  • eu stiu ca la pozitia 16 parca iti arata adevarata viteza cu care rulezi ;) altele nu le stiu :)
  • si unde iti afiseaza chestiile astea?
  • pe afisajul climatronicului ;)
  • Eu stiu asa:

    01 - temperatura din interiorul masinii
    04 - temperatura exterioara medie
    05 - temperatura exterioara
    10 - treapta de ventilatie
    15 - secundele scurse de la pornirea motorului
    16 - viteza reala

    si mai stiu ca afiseaza si temperatura lichidului de racire, dar nu stiu exact pozitia, undeva pana in 10.. 6 sau 7 parca..
  • habar nu aveam! am sa incerc sa vad daca afiseaza asa ceva!
  • @chateauraux - frate esti meserias am probat si eu dar pacat ca nu stim ce inseamna toate specificatiile , intradevar la 16 este viteza, arata si temp motorului si inca o sumedenie de temperaturi . au murit uni de ciuda cad le-am aratat ce poate printre altele face o SKODITA
    - poate obtine cineva din dimeniu toate specificatiile aratate de climatronic
  • pai faceti poze si le schimbati intre voi, si da si la altii interesati.
  • 00 = starea de incalzire 0=racire max, 255=incalzire max
    01 = temperatura interioara
    02 = indexul mediu de radiatie a soarelui
    03 = index radiatie in mW/cm2
    04 = temperatura exterioara medie in bara din fatza
    05 = temp. exteriara momentane in bara f.
    06 = temp in canalul de aspiratie aer pt climatizare
    07 =
    08 =
    09 =
    10 = treapta de ventilatie
    11 = clapeta de temperatura - 0=max cald, 255=max rece
    12 = clapeta duze superioare
    13 = clapeta recirculare
    14 = clapeta parbriz
    15 = timpul de la pornirea motorului in secunde
    16 = viteza actuala
    ........
    restul nu am gasit
    P.S. Combinatia dintre ECON + AUTO schimba gradele din Celsius in Fahrenheit si invers
  • am gasit pe un forum(din strainatate cei drept) un topic cu climatronicul si comenzile care le are la dispozitie climatronicul dupa skoda si vw:
    1 interior temperature °C
    2 sun intensity retarded * 10 W/m2
    3 sun intensity * 10 W/m2
    4 external temp retards °C
    5 external temp. Bumper °C
    6 external temp. Suction port °C
    7 blowing out temp. Floor space °C
    8 blowing out temp. MAS °C
    9 Target Geblaesespg. * 0.1 V
    10 Be Geblaesespg. * 0.1 V
    11 SOLL_Temp. flap Dig.
    12 SOLL_Zental flap Dig.
    13 SOLL_Uml./Staul. flap Dig.
    14 SOLL_Fussr./Def. flap Dig.
    15 engine running time S
    16 driving speed km/h
    17 START_AP Dig.
    18 Uml./Frischluft threshold Dig. to
    19 compressor out code see plant
    20 PI_STELLMAX Ausbl moving. Dig.
    21 INT_STELL Ausbl moving. Dig.
    22 Epsilon Ausbl moving. Dig.
    23 actual blowing out temp. °C
    24 target blowing out being. °C
    25 - Last detent temp flap Dig.
    26 RMP_Temp. flap Dig.
    27 + last detent temp flap Dig.
    28 - Last detent central flap Dig.
    29 RMP_Zental k. Dig. Dia. g. channel INDICATED SIZE OF DIMENSION
    30 + last detent central flap Dig.
    31 - Last detent Uml./Staul. flap Dig.
    32 RMP_Uml/Staul. flap Dig.
    33 + last detent Uml./Staul. flap Dig.
    34 - Last detent Fussr./Def. flap Dig.
    35 RMP_Fussr./Def. flap Dig.
    36 + last detent Fussr./Def. flap Dig.
    37 service life min. (255 = no telegram)
    38 compressor PWM Dig (0... 200)
    39 target evaporator being °C
    40 actual evaporator temperature °C
    41 i-placing evaporator Dig.
    42 Epsilon evaporator Dig.
    43 refrigerant pressure without
    44 BiLevel/MAS threshold Dig.
    45 engine temperature °C
    46 actual compressor stream mA
    47 target compressor stream mA
    48 compressor max. stream mA
    49 compressor number of revolutions 100/min
    50 radiator exhaust heading for signal %
    51 windshield wiper mode 0 = out; 1 = interval; 2 =
    52 Fdk correction in Abh. of the windshield wiper - Dig.
    53 Geblaesespg. correction in Abh. of the Scheibenw. * 0,1V
    54 basic number
    55 Volkswagen number
    56 HELLA number
    57 Test-1
    58 Test-2
    59 Test-3
    60 Test-4 extended diagnostic channels for CAN variants dia. g. channel INDICATED SIZE OF DIMENSION receive data
    61 freely
    62 clamp 15 bits
    63 hot light bit
    64 external temp filtered °C
    65 climatic disconnection bit
    66 engine speed x10 U/min.
    67 Dimmung %
    68 characteristic diagram cooling bit
    69 land variant the 2 = USA/1 = Japan/0 = remainder of transmit data
    70 freely
    71 Zuheizer (PTC) bit
    72 compressor (compressor) bit
    73 heating from bit
    74 external temp. Wasserkasten not filtered °C
    75 compressor load Nm
    76 blower load of %
    77 radiator exhausts of %
    ps:nu sunt sigur k toate comenzile sunt corecte deoarece nu am avut tp sa le probez....sper k va este de ajutor....de tradus nu am avut tp
  • multumim pentru informatii, intr-adevar foarte utile si speram complete.
  • cu placere,acum nush dak chiar astea sunt deoarece eu le-am vazut pe un forum neavand timp sa le incerc.sper sa fie complete
  • mie mi-a aparut doar un numar acolo nu mai multe! am sa umblu sa vad ce mai gasesc!
  • poate cineva sa le traduca?
  • baieti nu stiu ce sa zic am incercat si eu chestia cu climatronicul in special functia 16 cea cu viteza reala si nu prea arata ce trebuie sau nu stiu eu sa o folosesc.... am activat functia si am pornit arata cu aproximatie ce era afisat si in bord
    am mai incercat odata ce e drept din mers si tind sa cred ca a luat ca referinta viteza de la momentul respectiv oricum arata cu vrea 40 km/h mai putin
    a treia oara am pornit iar de pe loc si tot asa arata o valoare eromata vreo 30-35 km/h mai putin
    deci???????????? am gresit eu cu ceva?????????? sau nu este tocmai corect afisajul????????/ a mai incercat cineva????????
  • eu le-am incercat si sunt corecte toate
    da sunt cateva care nu stiu ce inseamna
  • am niste probleme urate cu clima! imi functioneaza normal ca temperatura si ventilare si la cald si la rece, dar cand e pe econ scoate un fasait in plus si atunci cand e pe normal face un carait urat si stresant! are cineva idee ce poate fi?
  • asta e tare.qiar ca nu o stiam pana akum.de abia astept sa incerc si eu sa vad daca functioneaza.inca ceva.vad ca ati scris akolo mai multe funcii p care le poate avea climatronicul,dar cum se activeaza ?prin ce combinatie de taste? vad ca ati mentionat mai sus vreo 74 de functii? astept raspunsul vostru
  • eu am experimentat chestia asta mai de mult. si toata este adevarata ... iti arata viteza reala cu care ruleaza masinuta si multe alte chestii temp.. motorul ......etc este foarte adevarat..
  • azi am vazut si eu treaba cu climatronicul.e super tare.inca un motiv in plus sa ma bucur ca am ales SOT.nu stiu eu toate functiile pe care le arata akolo,dar o sa le iau de p forum,sa le traduc si sa le incerc p toate.treaba cu viteza reala e qiar misto.o sa mai experimentez cate ceva si o sa va mai zic ce am mai descoperit nou.
  • am incercat sa ajung la toate cele 77 de functii p care le are climatronicul,dar merge decat pana la 60 p urma o ia de la 0 din nou.qiar sunt 77? sau decat astea 60?
  • pt cunoscatori am o intrebare sper sa nu aruncati cu pietre in mine.care este diferenta intre modul economy si auto de la climatronic.consumul creste doar in cazul modului auto?
  • normal ca creste in cazul auto la climatronic.. la econ. o sa observi ca nu va cupla ambreiajul de la aerul conditionat e acel motor aflat in partea de jos linga interculer actionat de acceasi curea ce invirte si alternatorul.deci e o forta ce trebuie invinsa, nu? exact ca si cum ai porni luneta sau luminile...oricum sub + 5 grade nu intra in actiune aerul conditionat indiferent de modul in care il setezi tu..auto sau economic. o sa observi ca daca pornesti pe auto climatronicul chiar daca sa spunem lasi o temperatura de 24 de grade inatru si afara e sa zicem intre 6 si 20 de grade se vor porni si cele 2 ventilatoare de la radiator odata cu acel cuplaj de la aerul conditionat care e actionat electromagnetic.am o poza a ansamblului daca te intereseaza am avut probleme cu el..am schimbat cuplajul la aer a costat 13 mil..si asta din cauza ca a mers tot timpul...indiferent daca era mai rece afara( peste 5 grade). fa o proba dar sa fie o temperatura de peste 5 grade..dupa pornirea motorului la relanti selecteaza modul economic si apoi auto..ai sa vezi ca pe auto se observa o scadere la turatia motorului de aproape o sec pina cind calculatorul restabileste echilibrul..adica aduce turatia la normal..deci e la fel ca in cazul in care ai conecta luminile sau luneta..apare un consumator in plus..
  • multumesc pt raspuns andrei.
  • vreau sa stiu daca in cazul climatronicului trebuie tinut pornit mereu.este vreo problema dc sta stins atunci cind nu e nevoie?de ex cind este mai cald trebuie lasat sa zicem pe economic?
  • pai cred ca nu are nimic ca pana la urma mai "se odihneste" si el si cand poti sa deschizi un geam mai bn il deschizi decat sa stai cu clima pornita
  • stie cineva de ce la temperatura la computerul de bord cind ajunge la +4 grade, fie dinspre temperaturi pozitive sau dinspre negative, face un beep si clipeste de 2-3 ori indicatorul de temperatura de la computer de bord ca sa imi semnalizeze ca afara sint +4 grade acum?
  • din cate stiu eu acel indicator cu 4 grade si cu steluta langa care apare pe calculatorul de bord arata ca temperatura a ajuns la 4 grade si poate aparea gheata pe strada sau bucati inghetate si e un avertisment sa conduci cu grija. sa ma corecteze cineva daca gresesc
  • stie cineva care e cauza de nu cupleaza compresorul ci numai cele 2 ventilatoare? cind dau pe racire?
  • Cand dai pe racire, compresorul ramane cuplat tot timpul. Ca sa-ti dai seama de asta apasa ECON la climatronic (daca acesta era pe AUTO) si o sa vezi cum scade turatia la motor pentru ca se opreste compresorul si nu trebuie ca motorul sa-l mai sustina si pe acesta. Invers, daca esti pe ECON si apesi AUTO, creste turatia motorului pana aproape de 1.000 de ture, insemnand ca a pornit compresorul. Ventilatoarele pornesc din cand in cand pentru a raci lichidul de racire din motor si freonul din instalatia de AC.
  • aceeasi verificare se poate face pe computerul de bord, la consum instantaneu...la cuplarea sau decuplarea functiei ECON, consumul instantaneu, creste, respectiv, scade.
  • hei......dar lamuritima si pe mn care e combinatia de taste de la climatronic ca sa arate toate minunile astea scrise aici???? e tare interesant dar nu le inteleg...
  • scrie si mai sus daniela... ECON+BUTONUL DE AER RECE+SAGEATA IN JOS VENTILATIE ;)
  • wow, multumesc @Boy_Devil, sincer in urma cu 15 min eram la masina si tot incercam si nu iesea nimic.......;
    )), inca odata multumesc si abia astept sa incerc metoda asta, acum ploua cu galeata la humor, suceava
  • @Authorandrei_1970 cred ca ai bobina de la cuplajul electromagnetic dusa, incearca sa-l legi pe direct si vezi ce se intampla, pe compresor sunt 2 fire, scoate mufa si prelungestele unu pe + altul pe - direct la baterie si trebuie sa vezi cum trage compresorul inauntru, daca nu e ars electromagnetul (bobina lui)
  • cum e climatronicul in modul de ventilatie, apasand econ sau ma insel?
  • dupa ce bag combinatia asta ce tre sa fac sa revina la normal?
  • apesi aceleasi taste si-si revine la normal!
  • Am si eu o intrebare care este putin oftopic
    Ma bate gandul sa imi montez pe sot-ul meu climatronic, eu am doar AC manual
    Stie cineva ce modificari trebuie facute?
    daca trebuie modificari doar la nivelul de bord sau si pe la motor, adica la compresorul de AC?
    Am inteles din cateva topicuri de aici (chiar daca nimeni nu a ridicat problema asta) ca sunt ceva senzori la exterior in plus si la interior, ca ar mai fi comanda aia de climatronic si presupun eu tubulatura aia.
    daca stie cineva ce piese trebuie si cam la ce nivel s-ar ridica cheltuiala va rog sa imi spuneti (intentionez sa cumpar piesele de pe o eventuala masina dezmembrata ca noi cred eu ca sunt prea scumpe
    Nu vreau sa aud sfaturi de genul "nu se merita e prea scump, mai bine iei alta masina cu climatronic pe ea"
    Vreau sfaturi pertinente
  • Daca nu vrei sa auzi sfaturi ca e prea scump atunci baga-te.La o octavia 2 a ajuns undeva la 1000 euro acum vreo 4 ani
  • cam asa e pretul..oricum trebuie sa demontezi tot bordul si ai de schimbat destule pe acolo. la motor insa nu cred ca ai de umblat compresorul de clima e acelasi .
  • Eu cred ca si calitate a manoperei ca nu va fi ca cea din fabrica!
  • pentru andrei _70
    am vazut ca tu iti dezmembrezi masina si o vinzi pe piese
    tu ai pe masina care o dezmembrerzi AC normal sau ai climatronic?
  • am climatronic dar e distrusa tubulatura din interiorul bordului. aparatul in sine ce se afla sub casetofon e bun insa tie iti trebuiesc mult mai multe componente aflate in bord inclusiv cablajul.cauta deci la o masina ce are bordul intact.
  • ok, multumesc oricum
  • poate ca e o intrebare off topic dar stie careva cum se curata clima? am ceva curatatorcu un tub lung si nu stiu cum sa-l folosesc? mersi
  • Mai fratilor! Am vazut aici o lista lunga cu nu stiu ce optiuni ale Climatronicului. Cum se acceseaza aceste optiuni? Am vazut o lista de vreo 70 si ceva de optiuni.
  • ECON+BUTONUL DE AER RECE+SAGEATA IN JOS VENTILATIE ;)

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!