octavia classic vs octavia tour pe benzina
  • nu sunt decis ce sa iau fiindca nu ma pricep ? imi puteti da cateva sfaturi ?
  • octavia classic:D, cel putin mie imi place mai mult dieselul
  • diesel ca e mama lor, consumul mic, motor mai trainic.
  • Depinde ce vrei de la o masina. Eu am Octavia din 2003 Classic pt ca am preferat Diesel-ul. 'Optiuni' am la ea doar AC :D. Ideea e ca daca tu vrei optiuni mai multe iei octavia tour benzina. Daca vrei neaparat diesel, dar mai putine dotari alege octavia classic.

    Simplu :D
  • A mea-i din 2005 (am luat-o cu o saptamana inainte de craciun). Era noua, am luat-o la trei zile dupa ce-am semnat contractul.Era pe stoc...Mi-a placut culoarea ca altfel asteptam cam doua luni.Blue storm.E diesel, Tour, optionale: pachet drumuri grele, stergator luneta, geamuri fata, oglinzi electrice, cotiera, sorturi noroi fata, spate.Acu are aproape 80.000.Si merge super.Cu acel zgomot deranjant la distributie de care am vazut ca va plangeti mai multi.
  • bv mane:))
  • sal, care e diferenta intre classic si tour? eu am O 1,6 mpi 2003 din germania si nu scrie nici-nici .
    Iar de consum pot sa spun ca la drum intins la 100km/h pe tempomat, comp. de bord arata 6,5l%
  • clasicul e categorie apartinand gamei de echipare skoda octavia 1 incepand cu 1996, tour e modelul botezat asa pentru a face diferentza de octavia 2. ca si echipare e k.
  • Deci, pana la urma benzina sau diesel?... as avea nevoie de un pic de ajutor caci sunt pe cale de a-mi comanda o SOT si inca nu stiu care ar fi varianta buna 1,6 MPI sau 1,9 TDI? Aceeasi putere, alte costuri. Si cand zic costuri ma refer la pret, taxa de mediu, intretinere. Voi ce parere aveti?
  • Aceeasi putere dar cuplul motor este superior la diesel. Fa si tu un calcul simplu. La O1 1.9 tdi consum de 5 l pana in 120km/h iar la 1.6 benzina pana in 120km/h poate ajunge si la 7.5...

    Eu am diesel din 2003 si vineri va face prima vizita la service (in afara de revizii) in cei 5 ani si n-as schimba diesel-ul pe 1.6 mpi niciodata...pe un 1.8Turbo poate :D dar pe 1.6 mpi nu.

    P.s. Este doar o parere
  • luand in considerare si anuntatele mariri de preturi la diesel incep sa ma uit un pic si la modelul pe benzina... sincer, as vrea diesel, am condus multe diesel-uri, dar ganditi-va ca pentru mine e un pas enorm de mare, avand in vedere ca momentan conduc o Dacie din 1999 cu motor din 1982. De-asta am indraznit sa va cer parerea si sa iau totusi o decizie...
  • fa un sacrificiu si ia un diesel, e altceva. si benzina e k daca ai probleme cu caraitulmotoarelor diesel, dar in principiu pe motorina e mult mai avantajos si mult mai trainic motorul.
  • ia 1.8 turbo sa fii tata lor! dintre optiunile tale eu as alege diesel pentru ca are momente cand te uiti la consum si iti vine sa razi! zice lumea ca e puturos dieselul dar cand intra turbina parca e alta treaba!
    nu poti lua motorul de 131cp 1.9tdi?
  • motoarele sunt la fel de bune...trebuie sa te gandesti si la nr de km pe care-l faci...in felul asta poti calcula daca se merita sau nu diferenta de pret...sau in cat timp a-i echilibra balanta la cheltuieli...cel mai important e nr de km...nu se merita sa iei diesel daca stii ca faci mai putin de 10.000 pe an...motoarele, repet, sunt bune amandoua...
  • Diferenta motorina-benzina e ca tractor-limuzina!
  • care e diferenta intre octavia gt si octavia vrs?
  • Cert e ca nu stiu cati km fac pe an... n-am reusit niciodata sa fac un calcul... deh, la treaba asta a contribuit caruta din dotare... dRacia... :)))) daca stau bine sa ma gandesc, avand in vedere faptul ca o sa am masina muuuult mai buna decat dacia, poate ca o sa ma avant cu ea prin locuri prin care nu aveam curajul cu dacia (a se citi sa ma duc la munte, la mare, etc. etc.) si deci posibil sa ajung la 10.000 km/an... hai ca pana ajung sa ma hotarasc de unde fac rost de diferenta de bani, poate reusesc sa ma hotarasc si in privinta motorizarii...
  • @corin: Singurul motor de pe Tour care bate 1.9 tdi e cel de 1.8Turbo...cel de 1.6 vai de mama lui :D
  • dap,aici te sustin Rifflections,eu am si 1.6 si 1.9 tdi (90cp),si degeaba cea 1,6 are 102 cp,tot tdi-ul duce steagul si la demaraj si la viteza maxima,aaa si la consum ;)
  • # Horatiu
    Daca vrei sa nu iti para rau sincer iti zic, alege 1,9TDI nu o sa regreti nici un banut, sa nu uiti si de ASR, eu am 1,6MPI si sincer numai probleme imi face, de exemplu acum de cand cu frigul asta dimineata la prima pornire moare motorul, relantiul nu este constant de cand o am, masina nu are decat un an si motorul a fost singurul lucru pe care lam regretat, exceptand greierasii care au aparut cam peste tot. Am 30000km cu ea pana acum si sincer pot spune ca este foarte fiabila, putine masini au fost exploatate in felul in care am exploatat-o eu. Acum sa nu ma intelegi gresit, sa nu crezi ca octavia tour este varza, nicidecum este foarte fiabila si destul de ieftina la intretinere, in afara de revizii nu a vazut altceva in service, aa mint un parbriz schimbat.
  • @zafycom: nu pun la indoiala faptul ca SOT nu ar fi buna... atata timp cat majoritatea SOT-istilor au pareri bune si f bune despre ea... pana la urma raman la varianta TDI... ma batea gandul la varianta pe benzina doar din motive financiare (diferenta de 1600 euro)... oricum, multumesc de sfat :)
  • Mie imi plac motoarele pe benzina din alte considerente, si clar ca 1,6 mpi nu se compara la power cu 1.9 tdi dar la o masina nu cauti numai power...un motor pe tour (la felul cum arata tourul)tre sa aiba cel putin 1.8 Turbo(mi-e greu sa ma hotatrasc intre 1.8 si 2.0 - cam astea le-au gasit prietenii mei in D pe benzina si motor de 90CP diesel care iese din discutie)
    ps. Chiar asa nereusit e motorul de pe tour de 1.6???
  • eu am 1.6 benzina, sunt multumit! depinde si ce vrei de la masina si s-a mai format si ideea asta ca daca e diesel e beton. am cativa prieteni cu motoare diesel pe masini si nu si-ar mai cumpara, toti au fost incantati de motorul meu de 1.6. prima data asta a fost criteriul dupa care au cumparat diesel: putere si economie la bani, s-au cam saturat de atat putere si acum vor silentiozitate, liniste. vorbesc de masini ca passat, seat leon, audi a4. am fost la munte si am pornit masinile dimineata pt incalzire, ale lor huruiau ca naiba iar a mea parca era electrica, nu le venea sa creada ca nu se aude nimic. am urcat pe munte, am coborat, a trebuit sa ma bag in depasiri scurte, multumit de motor, ma duce unde am nevoie, se si infige, nu mi-e frica in depasiri, porneste la sfert dimineata, am avut-o in parcare de 4 zile nepornita, ger de crapa pietrele, i-am dat o cheie si a luat-o instant. nu regret nici un pic ca nu mi-am luat diesel, pentru ce? putere? ca asta e diferenta care a mai ramas, motorina e mai scumpa, diferenta de pret mare, taxa de prima inmatriculare mare la diesel, eu am platit aprox 6 mil, intretinere mai scumpa la diesel, ce faceti cu atata putere ca doar nu faceti curse. stiu o skoda cu motor 1.6 benzina si mai e si pe gaz, skoda respectiva e pe scoala, omorata de toti, a facut si nevasta-mea pe ea si am mai vb cu omu, multumit de ea, de motor, nu a avut probleme, acum mai vrea una, tot tour, tot benzina, tot 1.6...
    un prieten are un 1.6 benzina, masina omorata, 4 ani - probleme o, niciodata in service, omu f multumit.
    uite un fapt divers: taicameu are o nova de 10 ani cu motor pe benzina, normal, are o gramada de kilometri, masina superomorata si nu a avut niciodata probleme cu motorul, a cazut caroseria dar motorul o ia din prima dimineata si merge ceas, si e dacie...
    asa ca parerile sunt diferite, nu sunt contra dieselului dar niciodata nu voi conduce un tractoras diesel si nu mai spuneti despre 1.6 ca e "vai de mama lui", de ce e asa? ce are?
  • Nu stiu sa iti spun exact pentru motorul de pe SOT dar in general la 1235 Kg un motoras de 1.6 chiar si benzina (ca e mai vanjos :)) nu e chiar bine dimensionat astfel incat sa iti permiti una alta intelegi tu ... prin trafic!, in plus un motor subdimensionat o sa iti creasaca consumul e ca si cum ai vrea sa misti un tractor tragendu-l cu un trabant nu merge in rest e OK ;)
  • @mancuso: o sa iau in cosiderare si motorul de 1.6...
    ...dar ma gandeam ca pt cutie automata cum vreau io sa nu fie prea mic(mai ales ca tour-urile din vest ce le gasesc sunt mai mult combi si cutie A+combi sa nu fie prea grea pt. 1.6 MPI).
    si o intrebare: chiar credeti ca motoarele pe motorina(cu tot angrenajul) sunt mai trainice?
  • Motorul de 1.6 are 102 Cp cel de 1.9 TDI are 105 CP.E o moda cu TDI care a aparut cand motorina era mult mai ieftina decat benzina, erau putine motoare pe motorina, nu erau pretentioase se puteau alimenta de la orice tractorist.Acum motorina e mai scumpa decat benzina si motoarelor le place motorina de firma.Chiar daca intretinerea motoarelor pe motorina e mai scumpa si se incalzesc si chiar pornesc mai greu iarna, majoritatea isi lauda cum e si normal masina.Si inca ceva motorul pe motorina cred ca e putin tunat din fabrica pentru putina putere in plus fapt ce poate duce la o uzura prematura.Asa la prima vedere fata de ce au scris mai sus si alti posesori ai modelului pe benzina.
  • 101 cp pt cel de 1.9 ...asta la tour...la o2 are 105
  • Ai dreptate.Asa apare si pe situl oficial Skoda.
  • Sincer ma indoiesc de cei care vorbesc de rau motorul asta de 1,6 mpi. De unde au ei atata experienta si cunostinte in domeniu ca sa spuna ca e jalnic , e nu stiu cum.....bla bla. Voi chiar credeti ca cei din grupul VW sunt idioti de au ales varianta asta de motorizare. Plus ca intelegeam daca cel de 1,6 era cel mai mic motor din oferta, dar atat timp cat este si cel de 1,4 nu cred ce se spune de rau despre 1,6.
    Ca e mai putin puternic decat 1,9 tdi, nu contest asta,dar e si normal tinand cont ca nu are aceeasi capacitate cilindrica si nici turbo.
    Totusi are performantze acceptabile si fiabilitate ridicata, iar o comparatie relativ corecta ar fi intre 1,8 turbo benzina si 1,9 tdi ,situatie in care benzina isi spune cuvantul.
    Asa ca sa auzim de bine si "La cat mai multi Km cu Skoditzele voastre" indiferent de motorizare
  • Toate motoarele sunt ok. Depinde ce vrei de la masina. Eu am 1.8T RS (deci O1, nu Tour) si imi aduce un zambet larg pe fata de fiecare data cand accelerez. Insa, daca as fi avut de ales intre 1.6 benzina si 1.9 TDI, as fi ales dieselul pt cuplu si turbina.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!