Motoare, praful din atmosfera si banii nostri.
  • Se stie ca RO este si ea pe primul loc la ceva, la praful din atmosfera, la namol si pe urma la praful de pe strazi.
    Cred ca daca praful ar fi bun la ceva, in RO economia s-ar ridica imediat.
    Bun, acum sa vorbim de efectele negative pe care praful le creaza motoarelor noastre si implicit banilor nostri.
    Acum sa vedem din ce este facut un filru de aer, cit tine el pe masina, daca se poate sufla/aspira.
    La ora actuala filtrele nu sint facute din hirtie simpla ca pe vremuri, ci contin fibre de celuloza,dar si fibre textile sintetice precum si matase, deci filtrele ar fi mai bune ca pe vremuri, dar acest continut face elementul filtrant mai elastic, adica daca fortam filtrul cu un jet de aer, pori filtrului se vor mari, dar dupa aceea vor reveni la forma initiala.
    Bun, ce se intimpla daca filtrul de aer este imbicsit ?
    In afara de faptul ca se simte ca masina nu mai trage ca inainte ( si alte efecte ) vom forta prin acceleratie, deci prin turatie sa invingem acest incovenient. Automat porii filtrului de aer sint nevoiti sa se mareasca pt a da drumul la aer sa circule si asta inseamna praf in motor.
    Bun, praful ajunge sa treaca de elementul filtrant, prima data va ajunge la debitmetru, la turbo, la intercooler, trece prin supapa EGR, prin partea finala a admisiei si pe urma in motor ( in capul pistoanelor )
    Ce este praful ?
    Este un fel de smirghel fin, ceva care pe traseu daca da de vapori de ulei, se face namol, se depune, freaca, provocind uzuri si depuneri cu orice intra in contact.
    Deci, un criminal de motoare si orice sistem auxiliar cu care intra in contact.
    Cine a desfacut o supapa EGR, cine a demontat o admisie, o turbosuflanta, stie ce gasim acolo, ne crucim cind stratul pietrificat de mizerie aproape ca stranguleaza circulatia libera a aerului.
    Bun. cum facem sa nu ajungem ca acest praf sa ne usuce buzunarele ?
    Se stie din orice afacere ca nu se poate face profit fara sa investesti, deci si aici este tot asa.
    Dar noi trebuie sa investim in ceva ( care la prima vedere pare bani pierduti ) care nu se va face simtit, pt ca schimbarea filtrului de aer, nu ne aduce la prima vedere nimic nou, deci pt un necunoscator in materie va zice ca sint bani aruncati pe geam.
    Cind schimbam filtrul de aer ?
    De cite ori este nevoie, se poate schimba filtrul de aer si de doua ori la un schimb de ulei, totul conteaza pe ce drumuri mergem.
    Suflam/aspiram filtrul de aer ?
    Eu unul sint impotriva acestei metode de a scapa de praful din filtru, dar daca ar fi sa fac asa ceva, as aspira filtrul de aer, in nici un caz nu l-as sufla.
    Mai bine il aspir cu aspiratorul din casa, pt ca la aspiratie nu maresc porii, dar la o suflare cu un compresor, porii se pot mari si nu se stie daca isi mai revin.
    Daca facem un mic calcul, e de-ajuns o singura data la 50.000 km sa curatam turbosuflanta, supapa AGR,admisia, si banii pe care ii vom da pt aceasta operatie sa ne cumparam filtre de aer, pt 100.000 km.
    Sa nu mai vorbesc de uzura in turbo ( axul turbosuflantei ), de cilindri, de segmenti, de supape.
    Bun, sa vedem ce se intimpla daca Debitmetru se va umple de praf ( nu vorbim de inlocuire, ca asta inseamna bani seriosi ), acesta nu va mai citi cum trebuie, va trimite date eronate la ECU, ECU va fi obligat sa forteze turbo pt a face fata cereri de acceleratie a soferului, si de aici motorul va merge defectuos, va consuma mai mult, va scoate fum negru.
    Iar fumul negru ne streseaza, incepem sa ne facem calcule ce se intimpla, bani aruncati pe diagnoze, poluam atmosfera, etc.
    Deci, nu va zgarciti la 30 lei, cat costa un element filtrant, acesta va trage dupa el numai necazuri.
  • Filtru de polen, este un filtru care nu da voie prafului,mirosului si orice impuritate in cabina masini.
    Si aici nu trebuie sa ne zgarcim, exista filtre de polen din hirtie normala si filtre de carbon.
    Cel de carbon, are in constructie si ceva care nu da voie unei bacterii sa se cuibareasca in sistemul de ventilatie a interiorului masini.
    Filtrul de carbon este confectionat dintr-un material ce contine fibre sintetice si fibre de carbon, dar atentie, este foarte fragil si nu se poate sufla/aspira deoarece il vom distruge.
    Bun, cu totii am trecut prin mirosuri neplacute in masina cind dam drumul la aer, fie condtionat fie normal.
    Acest miros neplacut este de fapt o bacterie care se cuibareste si creste in sistemul de ventilatie.
    Cum ajunge acolo ?
    Ea se face singura din cauza umiditatii, stim ca aerul rece care trece prin tubulatura provoaca umezeala cind afara este foarte cald si dam drumul la AC.
    Cum facem sa nu ajungem la aceasta problema ?
    Ori schimbam filtrul de polen mai des si punem numai filtru de carbon, ori inainte de a opri masina, oprim AC-ul si lasam doar ventilatia pt a usca tubulatura inainte de a opri masina.
    Iar stim ca daca oprim masina cu AC dat drumul, pe timp de vara si pornim masina dupa 5 minute ( sa zicem ) vom simti in masina un aer umed, e, aerul ala este propice pt a se naste acea bacterie care ne face aerul sa miroasa a ciorapi nespalati.
    PS. S-ar putea sa-mi spuneti ca am copiat aceste informatii de pe alte forumuri, nu, nu am copiat aceste informatii, dar aceste informatii s-ar putea sa le gasiti pe un forum pe care eu sint moderator, dar nu forumul VW.
    De ce am ajuns sa intru aici si sa pun informatii ? Simplu, sint fan SOT ( chiar daca acum nu am ) si am observat ca acest forum este la inceput de drum si colegii de aici merita sa stie cat mai multe despre o exploatare corecta a masini la care tin.
    Daca ma intrebati de ce tocmai SOT, atita vreme cit am Golf 4, este simplu, datorita pachetului de drumuri grele, la care la Golf lipseste si after marchet nu iasa cum trebuie, iar sa fac masina cum vreau, trebuie sa inlocuiesc suspensia cu una de SOT HD.
    Din datele pe care le am din PC-urile din servicele Skoda, suspensia pe Golf Variant este identica cu suspensia de pe Octavia 1 combi.

    PS, vad ca nu m-a lasat sa pun tot postul odata, deci l-am impartit in doua.
  • Felicitari pt ce ai scris.
    Multumim
  • Informatii foarte utile, iti multumim si bine ai venit in "gashca" noastra.
  • Ma bucur ca pot fi de folos si voi incerca sa ajut cat pot.
  • multumiri jack, esti un membru valoros si ma inclin.
  • jack, am o SOT noua am vreo 700 de km;)), la cati km zici k ar trebui sa schimb filtru de aer si cel de polen?Exista si filtru de habitaclu sau e acelasi cu polen?
  • exista filtru de polen si filtru de aer. acestea se schimba normal din 30 in 30 000. dar sunt foarte multi factori de care depinde schimbarea lor. unii merg si peste 30 000 cu ele. daca mergi constant pe drumuri prafuite de tara sau cine stie pe unde s-ar putea sa fie nevoie sa le schimbi si mai devreme. oricum cand sunt imbacsite iti vei da seama dupa mirosul pe care il degaja in masina.
  • Cel de aer la 10.000 km si cel de polen la 15.000 km, hai 20.000 km.
    Am fost cu o Skoda la revizie si le-am cerut suplimentar sa schimbe filtrul de aer.
    Eu unul schimb filtru de aer pe la 7-8000 km.
  • Eu le schimb la fiecare 10000, atat pe cel de aer cat si pe cel de polen. Mai bine mai sarac cu 70-100RON dar cu un motor perfect sanatos. De ieri am inceput sa folosesc si Metabond Megasel, urmand ca la urmatorul schimb de ulei sa bag si aditivul de motor.
  • merci mult;)

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!