Chip Tuning | OBD Tuning | Flash Tuning
  • in concluzie ,pt.1,6 -102cp ,inafara de filtru sport se poate cipui motorul sau nu ?cine stie si cam cat castigi si daca se merita , asta insemnand din experienta proprie!
  • Vrgl cea mai buna solutie este box tuning, castigi cam 15-25% fata de puterea initiala si este cea mai sigura solutie.
    Dezavantajul este ca are pret cam mare aprox 15 mil
    Avantajul este ca este de fapt un dispozitiv cam cat un pachet de tigari(pt 1.6mpi) , se monteaza la mufa de Vag Com si astfel poti sa o dai jos cand vrei(la revizie sau la vanzare)
    O alta cale de a imbunatati performantele motorului pe benzina este :" Ecotek" www.ecotekplc.com, o chestie sper interesanta pe care eu am vazut-o montata pe un tico(care alearga cu 150km/h pe gaz :) )
    Filtrul sport ajuta si el mult , in varianta celui care se potriveste in cutia originala permite trecerea unei cantitati duble de aer fata de cel stock, am tot cautat ceva conic de la K&N dar sunt ceva pr de montaj din cauza unor furtune de vacuum ce intra in cutia de filtru si trb facute ceva adaptari. Mai sunt si alte marci europene ( BMC)
    Ceva caluti iti poate oferi si o evacuare sport, dar nu se recomanda sa scoti catalizatorul. Cel mai bine de la toba intermediara schimbata teava cu una mai mare in diam. dar nu f mare + toba sport. Eu am acum toba finala sport nu am mai schimbat restul pt ca ma costa prea mult si nu vreau sa merg la raliu(si asa se aude destul de tare)
  • mai avem o colega (EMA T)care si-a mai cipuit un 1.6. Citeste si asta: http://www.fanoctaviatour.ro/forum/comments.php?DiscussionID=147&page=1#Item_48
  • Stiam topicul si oricum ea spune ca asa a luat masina si nu prea se pricepe ...........
    ms de intentie totusi
  • salut Gigibv, la benzina e mai ok PoweBox, dupa cum spuneai, iar la TD resoftare. PowerBox-ul ii "spune" lui ECU, printre altele, ca e rece motorul tot timpul, ceea ce in cazul diesel-ului e un dezavantaj.
  • mersi # Gigibv
    si unde pot gasi acel dispozitiv?sa inteleg ca ai si tu ?
    am vorbit la TCM si ma costa 800 ron o resoftare.
  • Eu zic sa alegi TCM, sunt cei mai vechi de la noi, iar pretul e unul f bun . Am resoftare la ei, de 1 an jumate si e super, 0 probleme. Nu fac reclama, imi spun doar parerea..
  • # Jasson ,ai tot 1,6 mpi? se simte ceva la consum sau la putere?cati cp ai in pus acum?
  • CP in plus -am vrut sa scriu mai sus.
  • Am tdi, resoftarea la acest tip de motor se simte din plin. Sugestia mea era asupra ofertei facute de TCM, care mi se pare buna, si e o firma cu putine plangeri. La 1,6 mpi, nu se simnte modificarea la fel ca la tdi, dar oricum e un castig si la mpi. Alegerea este a ta..
  • Am gasit intr-un magazin de piese di Bv, daca esti interesat stam de vb.
    Eu nu am deocamdata, mai strang lovele si pareri!!
  • am primit ,da cateva zile, o oferta mai mult decat buna pt resoftare....150 oiuro...daca se face luna aceasta,si ....ghinion,chiar acum stau foarte naspa cu banile......e criza.
    oferta vine din partea unui angajat al reprezentantei Skoda din oras,si omu' zicea ca daca am probleme cu ambreiajul....nu o sa fie nicio problema cu garantia
    asa ca daca e cineva din Cluj si doreste la pretul asta....sariti repede pina nu se incheie luna(ma gindesc ca is in aprilie daca o sa merg la el cu aceeasi bani...tot bine o sa fie)
  • La o skoda 1.6 mpi cam cata putere ii da un cip... si daca il pun dauneaza in vreun fel masinii, cam cat ar costa?
  • Pt ca lucrez in domeniul tuning-ului deja de peste 2 ani si pt ca Skoda este mai mult decat o masina pt mine, m-am gandit sa va fac o oferta tuturor celor care doriti chiptuning sau OBD Tuning... va intrebati probabil ce tuner reprezint...desigur, acesta se numeste DIMSPORT si este unul din cei mai bine 3 cotati din Romania, si cand spun asta ma bazez pe rezultate si pe imaginea creata de anii de experienta din domeniu.

    Cu acceptul vostru, am sa incerc sa va aduc cateva informatii despre TUNING - toti auzim de el, toti vorbim de el, dar haideti sa trecem dincolo de vorbe si sa dezvaluim cate ceva din ceea ce el reprezinta.

    Ce inseamna tuningul?

    Care sunt componentele asupra carora se intervine, cum si mai ales in ce masura sunt acestea afectate? Iata cateva din intrebarile pe care ni le adreseaza de obicei mare parte dintre cei interesati. Pentru a intelege cit mai bine operatiunea de tuning vom explica aici, pe scurt, ce inseamna de fapt tuningul la motor.
    Tuningul semnifica o optimizare a paramentrilor motorului, parametrii ce sunt inclusi intr-o memorie (Eprom) ce poate fi de doua tipuri, in sensul ca se poate scrie o singura data (uniscriptibila) sau poate fi rescrisa si atunci se numeste Eprom Flash (de aici vine denumirea de OBD Flash-tuning). Pentru masinile fabricatie mai veche de anul 2000 au fost instalate cu precadere memorii normale care nu se pot rescrie, acesta fiind motivul pentru care in cazul lor nu se putea interveni altfel decit prin chip-tuning clasic. Ceea ce trebuie retinut insa de proprietarii unor astfel de automobile este faptul ca acest tip de tuning este ceva mai complicat, necesita o atentie sporita si, nu in ultimul rand, cunostiinte de electronica. Interventia presupune desfacerea ECU-ului (Electronic Central Unit ), scoaterea sa prin dezlipire si ulterior citirea prin intermediul unui aparat special- cititorul de Eprom. In acest mod se extrage informatia din memorie, se optimizeaza pentru ca apoi sa fie scrisa intr-un alt Eprom de acelasi tip si remontat pe ECU.
    In cazul majoritatii masinilor fabricate dupa anul 2000, dar si pentru o mica parte din cele fabricate incepind cu 1998, se aplica o metoda noua - OBD Flash-tuningul (remapare). Aceasta presupune o munca mai curata, este cu mult mai rapida si avantajoasa pentru client dar, in acelasi timp implica si un anumit grad de finete, atentie si desigur, cunostinte despre metoda. Intrucat intreaga operatiune se desfasoara prin intermediul portului de diagnoza nu se va observa nimic la garantie (lucru valabil si pentru masinile de noua generatie care sunt dotate cu counter pentru scrierile pe OBD). Procedura de flash-tuning este mult simplificata fata de cea clasica, astfel ca durata de executie a intregii operatiuni poate dura 15-45 de minute. Exista insa si exceptii, modele de masini la care citirea dureaza 30-180 de minute.

    Ce varianta de tuning sa aleg?

    In functie de masina si de dorinta clientului, se pot realiza mai multe variante:
    • EcoTuning (Stage1) - consta in optimizari ale softului cu cresteri mici de putere, scaderea de emisii poluante si consum mai redus de combustibil (in cazul unei exploatari corespunzatoare)
    • Normal (Stage2) - consta in optimizari ale softului cu crestere de putere cuprinse intre 20-30% si o usoara scadere a consumului de carburant
    • Race (Stage3) - consta in optimizari ale softului la limita superioara (peste 30%) pentru cei care doresc performante maxime de la masina proprie
    (sursa: Dimsport)

    Tuningul si garantia

    Modificarile Stage 1 si 2 nu vor avea nici un efect secundar negativ asupra motorului, in conditiile in care proprietarul va intretine si va utiliza corect si responsabil masina, lucru valabil si pentru o masina care nu are tuning. Softul de motor are garantie nelimitata, la fel si manopera. Starea tehnica a masinii trebuie sa fie buna iar operatiile din planul de service la zi. Modificarea Stage 3 presupune atingerea tolerantelor superioare prevazute de producator, de aceea proprietarul trebuie sa ia in calcul o uzura mai mare a componentelor masinii, componente ce vor fi inlocuite mai devreme decat este specificat in planul de service.

    Atat parametrii stock ai masinii cat si cei obtinuti dupa tuning se pot verifica optional pe DYNO profesional. Sau un test in timp real, masurand acceleratia si cuplul masinii inainte si dupa modificare (la grupul masinilor VAG folosindu-se un VAG-Com).

    Orice masina poate fi modificata, asadar astept intrebarile Dvs la care voi raspunde cu amanuntele solicitate. De asemenea, tot aici vom lamuri chestiunile de natura tehnica care va framanta, pt ca decizia de a face chiptuning trebuie sa va apartina, eu doar va informez cat mai corect ce inseamna cu adevarat.
  • Si acum cateva cuvinte despre mine si ceea ce fac cu pasiune !

    Detin o Octavia 1.8T Elegance din 2003, este a 6-a Skoda in familie, respectiv a 3-a tunata. Cred ca va pot fi de folos cu experienta acumulata pana in prezent, voi doar intrebati.

    Am sa va spun ca daca doriti tuning la masinile voastre, exista un pret pt asta. In fct de motorizare - aspirata sau turbo - difera atat rezultatele cat si pretul platit pt acestea.
    Fata de preturile de lista de pe site-ul Dimsport Romania veti primi din partea mea O REDUCERE importanta in caz ca aveti un motor turbo de ex, tot ce trebuie sa dovediti este calitatea de membru fanoctaviatour.

    Si tot pt voi, in caz ca aveti nevoie, ofer si servicii de diagnoza computerizata VAG-Com cu echipament original, si tot la un pret imbatabil pt piata din RO (pret special pt forumisti). Doar solicitati si va voi raspunde cu placere.
    Import si kituri xenon, LED-uri pt pozitie si de interior la preturi f mici (printre cele mai mici din RO) asa ca de voi depinde si de interesul pe care il aratati. Cei din Bucuresti si imprejurimi pot vedea pe masinile din familie (ambele Skoda) modificarile aduse de mine: tuning motor, xenon, LED-uri si alte accesorii, doar stabilim o intalnire si va puteti forma singuri o parere.

    Va doresc duminica frumoasa si astept intrebarile voastre cu placere !
  • niste date de contact daca ai putea sa lasi..
  • Ce defectiuni se pot vedea cu ajutorul diagnozei VAG?
  • Datele de contact unde ma puteti solicita sunt:
    0745-552.341 (Orange)
    0722-535.644 (Vodafone)
    sau pe Messenger, la ID: floaredeiris2004 (aici doar in limita de timp liber de care dispun, pt rapiditate folositi unul din nr tel va rog).

    Am si o propunere: desigur, putem stabili la telefon detalii si poate si emite pareri avizate, insa consider ca informatiile esentiale trebuie postate si aici, astfel incat toti cei care citesc acest forum sa-si imbogateasca cunostintele despre Skoda in general si anumite probleme tehnice in special. Multumesc pt rabdare !

    Harlequin, cu ajutorul VAG-Com poti interoga, analiza si interveni asupra erorilor stocate in memoria Bord Computer-ului. Este o diagnoza care scoate in evidenta codurile de eroare (si sunt peste 11.000 !) ale sistemelor electronice ale masinii si asupra carora se poate interveni pt remediere. Ce nu se poate remedia va necesita vizita la un service autorizat pt Skoda - nu neaparat la reprezentanta! - pt o interventie mnecanica.
    Pt cei din Bucuresti exista o alternativa la service-urile oficiale Skoda, asadar celor interesati le pot da locatia exacta.

    SUMAR DIAGNOZA VAG-COM
    - Interogarea sistemelor electronice ale masinii Dvs. si interpretarea, respectiv stergerea eventualelor erori stocate in memoria computerului de bord
    - Verificarea sistemelor de siguranta ale masinii, citirea valorii corecte a kilometrajului la masinile second-hand
    - Activarea/dezactivarea unor optiuni “ascunse”: incuiere sau descuiere selectiva usi, activare alarma fabrica, coborarea sau urcarea automata a geamurilor din telecomanda, resetare interval service sau activarea unor functii speciale: Cornering, Leaving / Coming Home, al 2-lea stop ceata, Daylight, etc.
    - La cerere, explicitarea oricaror optiuni prezente pe masina pentru posesorii de modele SKODA, indiferent de anul de fabricatie, sau consiliere la achizitionarea unei Skoda la second-hand

    Sper sa fi raspuns la inaltimea asteptarilor voastre. Sa auzim de bine !
  • BUNE...SI PRECISE INFORMATII
  • Chip tuning se merita.parerea mea..Eu aveam 90 ce caluti de care nu prea eram multumiti, fiind destul de sceptic cand m-am hotarat la chip.Dar am fost la TCM Turbo, iar un baiat meserias mi-a up-gradat TDI-ul la 117 CP si va zic sincer se merita si se cunoaste.Nu mai am probleme in depasiri si masinuta consuma cu 0.5 l mai putin.Cu toate ca am cauciucuri 225/45/16, intr-a 3-a ,cam la 2000 RPM ,acestea rup aderenta, in conditii de umezeala.Daca un asi avea chip,mi-as face maine.Bafta.
  • Important este sa fie un soft bine facut. Eu am ales DIMSPORT dupa ce-am citit netul timp de 1 an de zile si nu regret deloc. De aceea imi permit sa recomand doar ce am incercat si sunt pe deplin multumit. Toate bune !
  • Chipul se merita din plin, mai ales daca e facut cu responsabilitate. Se stie ca TCM, e tatal lor la TDI, Dimsport mai putin, nu zic ca nu ar fi buni, dar TCM exceleaza. Bineinteles , nu trebuie sa luati informati ca atare, mai intrebati si voi mai multe persoane implicate in asa ceva. Acuma fiecare isi lauda marfa, aducand laude unor anumite fractiuni, cu un scop mai mult sau mai putin comercial. Aveti grija...si sa auzim numai de bine.
  • Un test relevant cred ca ar fi un comparativ intre doua modele identice, resoftate de tuneri diferiti. Impresiile ar fi reale si indubitabile ! Eu am realizat 2 astfel de comparative, pt motorizarile diesel 1.9TDI 105CP si 140CP, care dupa modificari ajung la 140CP, respectiv 175CP. Ceea ce am concluzionat impreuna cu proprietarii a fost ca SOFTURILE SUNT DIFERITE SI SE MANIFESTA SENSIBIL DIFERIT - mai ales curba de cuplu. Toate bune !

    P.S. De acord cu Jasson, cititi, intrebati, testati si alegeti cu responsabilitate. Nu fractiunile conteaza, ci rezultatele practice - mergeti cu 2 masini modificate de tuneri diferiti si veti vedea diferentele singuri ! Alegerea va fi usurata apoi...
  • Mai conteaza si cum e facut softul respectiv,de urmarile pe care le-ar produce.Cei de la TCM,mi-au trimis varianta softului original prin mail in germania la vw si de acolo am primit noua versiune de soft.Mi s-a spus ca se poate umbla la curba cuplului sa fie mai mare dar nu face decat sa distruga in timp si mai repede turbina si ambreiajul. La 135 cp, de la 101 si 310 N/M ,de la 240 va zic eu ca alta masina .
    NSD,si eu "am citit netul" cum zici tu,dar alegerea mea a fost TCM si ma bucur de ea. Puteam sa scutesc motorina si deplasarea pana la bucuresti de la cta si sa o fac la "baieti",dar pana la urma e masina mea...
    Oricum parerile sint impartite n-are rost sa ne contrazicem.Bafta.
  • antonio, eu nu ma contrazic cu nimeni, alegerea este a fiecaruia in parte. Eu incerc sa aduc in discutie argumente noi pt a medita eventual la ele. Am spus si in prima mea postare din acest topic, eu vin cu un punct de vedere si dorinta de a va explica si convinge de unele aspecte mai putin vizibile unui neinitiat, atat. Discutam, nu ne certam ! :))
  • Explicatiile oferite de NSD in primul post, sunt la obiect, nu conteaza tunerul ales de acesta, in esenta acestea sunt practicile abordate de toti, in procesul de chip-tuning.
  • Antonio acum cat timp ai facut remaparea, si cat te-acostat,si eu am acelasi motor si sunt tentat de o remapare.Ms
    NSD, din ce vad ca ai postat aici trebuie sa recunosc ca esti mai mult decat priceput, nush, poate poti stabili o intalnire ceva, prin reprezentanti, sa vedem si noi masinile modificate
    Numai bine!
  • Cu mare placere, spuneti-mi ce motorizari aveti, din ce oras sunteti si eu incerc sa va pun in legatura cu o parte din clientii mei. Daca sunteti din Bucuresti aveti un avantaj, aici fiind mai multi ca pondere.
  • NSD - faci cumva si test vag com? Scuze daca repet o intrebare dar nu am avut timp sa citesc tot
    In caz ca da...trebuie sa luam legatura:)
    Late edit - am vazut .sry
  • in octombrie 2007,la 4000 km ,200 euro si ulterior ,inainte de revizia de 15000 km mi-a fost rescris gratuit cel original,dupa care tot gratuit versiunea de 135 cp (in prima faza ,la 4000 km am vrut varianta safe de 125 cp,apoi...stiu cum e omu`,am vrut mai mult)
  • Salutare !
    Am SO I 1,9 TDI ALH 90 cp si as dori sa va cer parerea!
    Vreau s-o duc mai "sus" insa mi-a zis cineva ca nu pot sa-i pun cip ci numai s-o resoftez. Este adevarat?
    Sunt nou venit in comuntate si pe forum si nu am reusit sa parcurg in totalitate discutiile!
    Multumesc anticipat pentru sfaturi si intelegere!
  • ...poti sa faci chip-tuning sau sa o resoftezi.
    In principiu ambele fac acelasi lucru.


    O modalitate de chip-tuning este PowerBox-ul, cu care poti reveni repede si usor la setarile initiale/originale ale masinii.
  • ciobidan, masinile la care in general nu se poate face tuning prin mufa de diagnoza sunt fabricate inainte de 2000, la ele putandu-se interveni prin rescrierea chip-ului, deci prin chiptuning. Masinile de dupa 2000 / 2002 suporta in general OBD Tuning, adica resoftare prin cablu.

    Ca metode de tuning exista:
    - Power-Box: personal, am o retinere, pt ca inseamna un SUNT efectiv dpdv al montajului - ECU este "pacalit" asupra parametrilor reali si atunci ECU comanda altceva motorului pt a suplini "lipsurile".
    - resoftare OBD: cea mai sigura si cea mai custom metoda de engine tuning, ce iti ofera posibilitatea de a reveni oricand FARA COSTURI la softul OEM (original).
    - chiptuning / BDM Tuning: se lucreaza direct pe chip-ul masinii, cu ECU demontat si desfacut

    La motorul tau cod ALH cresterea de performanta este de la 90 la 120CP si de la 210 la 260Nm, valori maxime si SAFE, deci fara efecte secundare negative pt componentele masinii sau motorului. Recomand OBD Tuning, sigur, rapid si curat. Te pot ajuta daca doresti, aici este alegerea ta personala !
  • Posesor SOT 1,9 TDI 2009, ALH 90cp cu resoftare la ~115 cp de 3 saptamani.

    Foarte multumit de resoftare, scade consumul medie 4.4% la 500km facuti intr-o zi, mers destul de tare o medie de 80km/h.
  • @NSD.....am 1.9 tdi(101 CP) AXR(masina e din martie 2007 si are 98.000 km)..poti sa-mi spui ,te rog....printr-o remapare unde pot sa -l urc?
  • Sigur, cu placere, rusma !
    Cresterea de performanta este dela 101 la 131 CP si dela 240 la 290Nm in conditii de maxima siguranta maxima pt motor. Softul si manopera sunt garantate pe viata iar orice revenire la original este gratuita.

    Luna aprilie este luna OFERTEI DE PASTI, ceea ce inseamna in cazul motorului AXR o reducere de 50 euro fata de pretul oficial de pe site. Daca mai aduci un prieten pt tuning, mai reduc pretul cu inca 25 euro !

    Avand in vedere nr km ai masinii, te intreb urmatoarele:
    - ai schimbat distributia ?
    - ai schimbat lichidul de frana?
    - ai schimbat recent filtrul de combustibil ?


    Pt cei interesati de un kit xenon, OFERTA DE PASTI aduce preturi imbatabile !
    Este vorba despre kiturile JM HID, una din cele mai bune 2 firme de xenon fabricate in China.

    KIT XENON SIMPLU CLASSIC (H3, H7) = 300 RON
    KIT BI-XENON (H4-3) CLASSIC = 400 RON
  • @NSD....masina este in garantie si toate reviziile le fac la reprezentanta,asa incat cred ca ei,stiu cel mai bine cand se schimba distributia(am intrebat la reprezentanta si mi-au zis ca la urmatoarea revizie,adica la 105.000 se schimba doar filtre si uleiul) .
  • Daca nu as fi lucrat cativa ani la Skoda nici nu m-as fi obosit sa-ti scriu...este mai bine sa verifici si tu pt siguranta ta personala si a masinii, ma poti crede pe cuvant. Pot sa te intreb la care service autorizat Skoda apelezi in garantie ?
  • desigur,....la reprezentanta Skoda din Cluj-Napoca....COM_EXIT.....cu "P"....la mijloc....:)))
  • E o reprezentanta frumoasa, dar esti primul care-i lauda. :)))))
  • departe de mine gandul de ai lauda....dar inclin sa cred ca am vre-o trei prieteni buni acolo si ca din punctul de asta de vedere imi place sa cred ca nu isi bat joc de masina mea,ca vorba aia....OCHI PENTRU OCHI.....baba-i stirba-n gura....:)))
  • Este f bine daca tu cunosti pe cineva la Skoda in Cluj, insa sa stii ca uneori o scapare este posibila, si este suficient, nu este nevoie de rea-intentie. S-a mai intamplat. Eu cred ca nu ar strica sa verifici ceea ce ti-am scris mai sus la masina ta ;)
  • Ma intereseaza si pe mine pt un SOT ALH 90 CP o crestere de putere safe. Nu vreau complicatii care sa rezulte schimbari de ambreiaj, turbine sau mai stiu eu ce. La fel de bine m-ar interesa si un kit de xenon (de culoare alba , am un singur bec pe ambele faze). Deci, niste preturi cu tot cu montaj m-ar coafa. :P Merci.
  • Robert, la motorul cod ALH cresterea de performanta este de la 90 la 120CP si de la 210 la 260Nm, valori maxime si SAFE, deci fara efecte secundare negative pt componentele masinii sau motorului. Modificarea se simte si inca f bine (am avut si eu Octavia AGR resoftata)!

    Kit xenon H4-3 bi are pret special luna in curs, adica 400 RON. Montajul mai inseamna alti 50 RON.
    Recomand 6000K, lumina zilei avand 5000K...poti evalua xenon-ul pe masina mea daca esti interesat.
    Multumesc si eu !
  • NSD....mersi mult de informatie,o sa verific totusi sa vad cum sta treaba cu "distributia"
  • Salut!Pentru NSD sunt interesat de un chip tuning poti sa-mi spui un pret? 1.9 tdi 101 cp
  • Cu placere, ben !
    Cresterea de performanta este dela 101 la 131 CP si dela 240 la 290Nm in conditii de maxima siguranta maxima pt motor. Softul si manopera sunt garantate pe viata iar orice revenire la original este gratuita.

    Luna aprilie este luna OFERTEI DE PASTI, ceea ce inseamna in cazul motorului AXR o reducere de 50 euro fata de pretul oficial de pe site. Pretul final devine asadar 300 euro. Tot la oferta ai si o diagnoza VAG gratuita, la operatia de resoftare !
    Daca mai aduci un prieten pt tuning, mai reduc pretul cu inca 25 euro !

    Reducerea de 50 euro se adreseaza tuturor motorizarilor turbo !
  • las-o jos cu cei 300 euro. in zona iasului o resoftare la un diesel costa 200 euro negociabil...si asa mi se pare mult pentru o simpla butonare din laptop ce dureaza maxim 30 min cu tot cu proba aferenta! un pret de 100 euro ar fi unul corect pentru toti.
  • Pt NSD : Am o Octavia Limited Edition GT. A venit din fabrica cu franele mari , Tdi de 130 de CP si 6 trepte. Acuma masina are in jur de 160 de CP si merge linistita 240 km/h si 100 KM/h prinde in jur de 8,5 -9 sec. Mai mult de 160 de CP se pot scoate fara sa fac modificari semnificative la motor? La mers normal masina nu scoate gram de fum, un diesel normal de 101 scoate mai mult fum decat mine.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!