Chip Tuning | OBD Tuning | Flash Tuning
  • Harlequin, si fabricantul face tuning , sa ne uitam la cel mai mic motor 1,9 TDI PD, este de 101 Cp, iar cel mai pueternic motor de 1,9 este de 150 Cp.
    Daca este vorba sa ne uitam la motoarele de pe Golf 5 care sint pt Austria sint de 90 Cp si sint PD.
    Dar ca sa faci un tuning profesional, trebuie sa pleci de la roti, frine dimensionate, suspensii mai ferme, bari stabilizatoare mai groase, chit ambreiaj conform cu puterea si cuplul motorului, alte cutii de viteza, alte injectoare, alte admisi, alte turbine, si ultima data, alt soft.
    Ce a ce facem noi, este after marchet, din cauza asta fabrica nu-si poate permite asa ceva.
    Faceti o socoteala cit costa o masina cu un motor de 100 Cp, sa zicem, si cat costa aceeasi masina dar cu motor de 150 Cp. Si totul la aceleasi dotari.
    Diferenta va fi de citeva mii de euro.
    De-abia atunci poti sa spui ca ai tuning profesional.
  • http://www.ultratuning.com/en/product-7468-blow-off-valve-bov-kit-for-tdi-90100110115.html
    jack uite un blow-off special pentru 1.9 tdi octavia! m-ar tenta ideea dar nu dau 500 de euro pe bov!
  • Eu cand am amintit de blow-off m-am gandit la urmatorul fapt: daca pui chip si fortezi un pic turbina, ma gandeam ca un blowoff elibereaza surplusul de presiune si o sa o protejeze in felul acesta - vad ca nu este chiar asa, ca din ce a scris jack mai sus, se forteaza turbina cand pui asa ceva ...
  • Spunea cineva ca de ce nu face producatorul asa ceva. Daca ati observat, sunt aproximativ aceleasi motoare pe VW de multi ani, numai cu puteri putin marite. Daca de la lansare l-ar scoate la puterea maxima (in conditii de siguranta) nu ar mai avea cu ce sa isi faca reclama. Asa, maresc treptat puterea din soft, facand "lansari" spectaculoase ale acelorasi motoare cu 5cp mai mult.
  • citeste ce a zis jack! nu e doar modificare din soft!
  • Da am citit, de aceea am spus "aproximativ".
  • Salut,

    O mica marire de la 90 cp TDI la 100, si ieftin cum se poate face? :D
    Si la o marire asa mica a puterii, exista vreun pericol pentru turbina... sau in general?

    (va rog sa nu ma luati la misto, sunt incepator... am citit topicul insa nu prea am inteles tot si as vrea sa fiu sigur).

    Multumesc.
  • imi zice si mei cineva cat costa mai exact un chip tuning la un 1.9 tdi 101 caluti?la serviceul skoda?
    am auzit udneva la 7 milionae
  • @crs: ai raspunsul mai jos,si nu exista nici un pericol.
    @ leahu,cam 200 euro costa un chip la skoda ;)
  • din cate stiu eu indiferent de cat modifici e acelasi pret. eu am facut cu 200 de euro nu stiu exact cat e acum. dealerul skoda nu face asa ceva.. nimeni nu-ti raspunde pentru turbina si ce se mai poate strica.. ti se va spune ca nu a fost utilizata corespunzator.. daca tot vreti sa faceti faceti nivelul maxim la care se duce fara modificari de piese la motor ca sa merite banu si sa simtiti o diferentza!
  • aia de la service mior zis cami pun ei chipu...ca doar tot ei imi fac revizia...ma inteleg bine cu ei::D:D:D:
  • iti pun chipu cu acte pe dealer sau e vreo smecherie a mecanicilor?
  • cred ca vreo smecherie
  • Eu am chip pe SOT 1,9 TDI, motor ALH initial de 90 CP. Acum am 100 CP. Masina merge impecabil de vreo 100 000 km cu chip-ul si nicio problema. Bineinteles mai conteaza si maniera de condus.
    P.s. masina am cumparat-o sh si avea deja chip.
  • miam pus chip de 40 de cai...si nu simt mare lucru...voi ce chip vati pus....chipu meu era o cutie neagra..cam cat un achet de tigari....dar nu simt mare lucru..am si 101 cai
  • la fel ati facut si voi chipu?mie intrun minut mi lo pus.....dar nu simt dif mare :((((( se paote sa ma fi fraierit?:(((
  • Eu tot nu am inteles ... se face resoftare sau se pune ceva in plus... despre ce cutie vb leahu ... eu stiu ca iti modifica din soft presiunea in turbina si curba de injectie ...
  • nush..ca era un cablu...si ...o bagat ceva...intre cabele....ca un cot cand il pui la o tava..plm...ca si eu mam mirat
  • stimate frate Leahu te rog sa folosesti pe viitor un limbaj adecvat, altfel voi fi nevoit sa iti sterg comentariile. multumesc
  • frate leahu mie mi-a facut totul din laptop si am simtit diferenta in mai putin de 5 minute. nu stiu ce pachet de tigari ti-a pus tie acolo..
  • :lol: Cutia de 'chibrite' se numeste PowerBox, iar parerile sint impartite privind eficacitatea powerboxului.
    In general sin folosite pe masini care au ECU in pompa de injectie ( anumite motoare de la Opel ) si alte tipuri, in general masini japoneze.
    Dar aici vorbim de powerbox-uri profesionale, nu de stifturi care au o rezistenta in ele pt a pacali ECU.
    Am murit de ras cind un prieten si-a pus pe Passat o cutie din-asta, ce bucuros era, daduse 150 euro pe ea.
    A pornit masina, a alergat-o un pic, fum la greu si altceva nimic.
    A crezut ca la prajit :lol:, de unde, pe urma am aflat si noi ca era o facatura si nu avea inauntru decit o rezistenta.
    Sint si Powerbox profesionale care li se poate rescrie softul in ele, dar deja pretul este mult mai scump decit o remapare obisnuita, care este si in siguranta pt motor.

    Si ca sa stiti de cine sa va feriti, se gasesc asemenea prostii la vanzare, tocmai bine pt a pacali nestiutorii.
    http://www.power-t-box.blogspot.com/
    Nici nu as fi pus linkul, dar totusi este bine de stiut cine vinde o rezistenta de cativa lei la preturi colosale.
    Cumnate faci cum vrei, poti sa stergi linkul, nici mie nu mi-ar conveni sa le fac trafic si reclama la asemenea produse.
  • am dat 200 de euro..pe ea....si apre semnul vw si audi...si scrie made in germany
  • avai chipu meu e ca ala din poa de pe site:(((((((((((((((((
  • deci de aia nu simt eu nici o diferenta
    :((
    il dau inapoi la ala de la skoda
  • mor de draci....imi vine sa plnag:((((((((((((
  • Arata cumva ca asta ?
    Uite ce are inauntru, adica nimic, decit o sirma.
    http://jack.fotohost.ro/orice/p1010359.jpg
    http://jack.fotohost.ro/orice/p1010356.jpg

    Si asa arata unul profesional in interior
    http://jack.fotohost.ro/orice/powerbox.jpg
  • OOOO da.... cum fac unii banii ... multumim Jack sa stim sa ne ferim, daca vedem asa ceva
    Leahu, daca ai de gand sa te duci peste aia de ti-au montat asa ceva ... de curiozitate deschide si tu cutia sa vezi ce este in ea...
  • nu situ so deschid..se deschide usor?
  • are cineva montat chip pe o masina de 81 kw, 110 cp? vroiam sa stiu cum se comporta si la cit a crescut puterea am inteles ca se duce pin la 145 cp. daca se merita si care sunt consecintele..
  • am si eu o intrebare..
    am sunat la unii pt chip de la 101 la 130...masina este inca ingarantzie...
    si mi-au zis ca la motorul axr nu arata pe computer daca e chipat sau nu...si daca imi fac, inainte de revizie sa ma duc la ei si imi da inapoi ca totusi singura metoda ar fio daca se urca mecanicul in masina si merge cu ea si-ar da seama... ce zici jack, e adevarat ca nu se vede pe computer ?
    mi-au promis baetii ca imi faca gratis totul inainte de rezvizie si apoi in refac la loc ...
  • @ sandreiutz in Bucuresti? pt ca m-ar interesa si pe mine. Ai idee la benzinara de 1.6 cu 102 cai la cati cai as putea sa ajung?
  • sandreiutz, te sfatuiesc sa stai cuminte, sint foarte multi care vor sa faca bani aiurea, acum doua zile a venit cineva la mine zicind ca are turbo infundat, un A4 TDI 131 Cp stoc si remapat la 165 Cp.
    Am studiat masina, am fact teste si i-am spus clar, turbina nu are nimic, softul este de vina.
    Cica i l-au pus niste baieti prin Buc si i-au mai luat si 300 euro.
    L-am trimis la un specialist in Buc, care a dat verdictul final, soft prost.
    Deci nu toata lumea se pricepe, ce fac astia, copiaza un soft de la cineva si il pun la altcineva.
    Nu se face asa, un soft perfect este personalizat pe fiecare masina in parte, se modifica hartile in functie de parametri de functionare ai masinii.
    Deci, parera mea, ori un specialist, ori deloc.
    Iar daca se cunoaste sau nu, am auzit si eu ca sint unele softuri care nu se vad, dar nu bag mina in foc.
    Vedeti si diagnoza pe la cine o faceti, sint softuri crakuite care distrug softul original al masini si te trezesti dupa diagnoza ca nu-ti mai merge masina.
    Deci nu este de joaca cu softul.
    Tot asa, daca softul nu este profesional, poate distruge anumite piese sau senzori pe masina, sint multi care se pricep cite putin, modifica niste harti in soft si pe urma il vind, te bucuri vreo 2-3 zile si pe urma de trezesti cu probleme.

    jm3, stai linistit ca la tine nu merita investitia, mai mult de 7-8 Cp nu se poate.
  • CORECT !!! Jack are perfecta dreptate in ceea ce spune mai sus. Partea cu softul crackuit poate sa te coste foarte scump dupa ce rescrii parametrii in ECU. Un soft original cu interfata de comunicare, mufe, socluri pt procesoare/eeproame, etc costa de la 5000 Euro (Diga-Consult) in sus in schimb se gasesc pe piata si alte scule asemanatoare care se lauda ca fac aceeasi treaba la preturi muuult mai mici 1000 - 1200 Euro (Tacho-Pro) cu toate ca acest tacho este "specializat" mai mult pe ajustare de kilometraj se poate face remapare foarte simplu si cu el. O remapare cum trebuie NU se poate face in citeva minute cum vedeti in majoritatea anunturilor pe net , in ziare sau mai stiu eu pe unde. Pentru asta e nevoie de cel putin o ora in functie de modelul masinii, la frantuzesti dureaza cel mai mult ;) De obicei cine face remapare adevarata lucreaza in colaborare cu firme vechi in domeniu de prin Germania si Austria, se citeste softul din ECU se salveaza, NU se face nici o modificare dupa care se trimit parametrii la firmele respective unde se recalculeaza in asa fel incit sa nu faca probleme dupa care se scriu in calculatorul clientului, se pleaca in probe,etc. Avantajul e, in cazul in care nu sunteti multumiti se poate reveni la parametri initiali in orice moment fara sa dauneze in vreun fel motorului sau calculatorului, ceea ce un Tacho nu poate face si o sa aveti de umblat putin ca sa puteti reveni la parametri initiali si bineinteles o sa va arda la buzunar.

    RESPECTE!!!
  • Corect.
  • Am un TDI de 101 cp. si as vrea sa stiu daca sunt riscuri dupa resoftare ?
    am vazut ca poate ajunge pe la 130? si ce am aflat (sursa sigura) ca nu toate sunt bune , adica sunt probleme cu senzorul de la catalizator iar in timp daca "o calci tare" cedeaza ambreiajul.
    pt. cei din Bucuresti care cunosc si vor sa ma ajute .... stie cineva o firma de tuning care sa dea si garantie la lucrare ? eventual o adresa
  • http://tcmturbo.ro/content/view/30/46/

    citeste forumul ca sunt multe discutii
  • sal ,ma cheama mircea si sunt din cluj
    ma ajuta si pe mine cineva
    as vrea sa-mi pui si eu un cip,dar nu prea am increde in servisanti nostri
    ma poate ajuta cineva cu ceva bun meserias etc
  • jack, fima de care vorbesc este http://www.tcmturbo.ro/... deci... merg pe mana lor sau nu???
  • ce e mai bun sa in fac la octavia mea rasoftare sau sa pun un ciptuning?????
  • nu ma pricep prea bine la subiect dar imi dau si eu cu parerea: daca resofrarea sau chiptuningul erau bune nu le facea producatorul? ca banuiesc ca dadea bine la vanzari sa anunte inca 20 CP la motoare...
  • depinde. chip tunningul e o picanterie pentru pasionati. producatorul face de obicei masini de serie.
  • faceti cu incredere la http://www.tcmturbo.ro/ ,eu am din octombrie anul trecut si nu scoate fum,are demaraj mai bun,mi s-a resoftat o varianta SAFE de 25 cp si 60 N/M la 1.9 tdi 101 cp,240N/M.singura problema am avut-o cu cauciucurile ,pe care le-am schimbat cu 4 michelin pilot alpine 205/65/15 ,pentru ca ,cu cele originale pierdea aderenta la demaraj din cauza cuplului
    mi s-a copiat softul original si impreuna cu numele a fost trimis prin mail in germania,iar de acolo a fost trimisa varianta de soft ceruta si apoi instalata,totul a durat 20-25 min.
  • si ,ca fapt divers,cand m-am dus la bucuresti,pe A2 mai mult de 190 km/h nu a vrut,iar cand m-am intors cu resoftarea am atins 220 pe ceas iar pe gps 210.iar suta de km o ating intre 7,9-8,3 secunde,dupa mai multe incercari
  • sandreiutz, eu deocamdata nu mi-am facut cip tuning, dar m-am interesat ca tot omul unde sa ajung sa iasa garantat 100%.
    Ce inseamna garantat ?
    Adica foarte multi clienti multumiti.
    Pina la urma si eu am ajuns la concluzia ca daca ar fi sa-mi mai pun ceva caluti, tot la TCM as apela.
    Pe Voinea nu-l cunosc personal, dar am vorbit la tel de citeva ori, mi s-a parut baiat de treaba, lumea este multumita, deci ce sa spun, asta stiu, asta iti spun.
    Mai sint firme bune, dar daca eu nu conosc clienti multumiti, nu pot sa ma pronunt.
    Cel mai bine este sa te duci acolo unde esti sigur.
    Iar un tuning nemanarit se face cum a zis antonio, se trimit datele in Germania si specialistii de acolo iti trimit noul soft dupa date pe care le ai in vechiul soft.
    Orice masina are mici probleme, nesemnificative, dar la resoftare este bine a se tina cont de ele.

    Harlequin, fabricantul trebuie sa tina cont de niste date, nu poti pune "NNN" Cp pe o masina fara sa ti cont de ambreiaj, planetare, suspensii mai ferme, frine mai dotate, deci nu se poate juca, iar pt 20 Cp, fabricantul mai pune vreo 2000 euro la pretul masini.
    Nu ca nu ar putea, dar si pe ei ii controleaza cineva, si totul trebuie sa corespunda, inchipuieti sa pui pe o Fabia normala care a venit cu 1,4 TDI si 70 Cp, un motor de 150 Cp si atit.
  • ai perfecta dreptate, dar baietii de pe forum n-ar trebui sa tina si ei cont daca masinile sunt pregatite sa suporte o crestere a puterii de 15-20% ? pentru securitatea tuturor cred ca ar fi bine sa ne explici si cum poate influenta negativ resoftarea comportamentul masinii, nu doar motorul (aici ma gandesc la ce ai zis mai sus: planetare, ambreiaj, suspensii, etc). merci mult
  • lume...nu mai am garantie...mor prins cu chipu :(((((((((
  • Cum s-a intamplat ? Da si tu niste detalii ca sa stim de ce sa ne ferim.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!