incalzirea motorului pe timp de iarna
  • am probleme cu incalzirea motorului la temperaturi scazute (-5;-10c),s-a intamplat sa merg si 20km prin bucuresti si acu de la temperatura nu a urcat mai sus de 70 grade,mai mult in timp ce stationez la semafor temperatura tinde sa scada. Mie nu m-i se pare normal,am mai auzit vorbe cum ca dieselu se incalzeste greu,dar nici asa. Am fost la service si dupa nu stiu ce teste au spus ca totul e ok,nu stiu daca e adevarat sau nu aveau chef de cheltuieli,tinand cont ca e in garantie. Daca mai sunt posesori cu aceeasi problema,astept pareri.
  • Asa este. Nu iti fa probleme, e normal la motorul diesel pe timp de iarna daca nu este putin turat sa nu se incalzeasca, stai linistit ca nu are nimic defect. Probleme sa iti faci cind se incalzeste prea repede. ;)
  • motorul de pe octavia adica tdi-ul ajunge in temperatura destul de repede daca nu il turezi
    problema de care zici tu e destul de des intalnita si nu e o problema grava
    parerea mea ca de vina este sonda de temperatura adica este o problema la contactele electrice
    nimic grav insa
  • Eu zic ca masina are ceva, nu f grav...oricum masina se incalzeste mult mai repede daca este in miscare si nu stand la semafor....mama lui de Bucuresti :)
  • radoo ia inceraca sa o turezi putin treapta 1-a a 2-a ... si vezi dac iti creste la 90 grade .. in mod normal la diesel asa este .. dar eu .. diminetatza cand plec cu ea .. o "frec" putin in primele 2 trepte si creste ... daca ai mers incet cu ea si mai ales prin semafoare .. f greu se incinge apa ...
  • parerea mea este ca nu trebuie turat motorul la rece
    si de stiut ca temperatura apei din bord nu indica temperatura motorului
    la o temperatura a apei de 90 grade corespunde o temperatura a motorului de 60 de grade
    turarea motorului la rece inseamna o uzura inutila si daunatoare a organelor motoare in conditii de temperatura necorespuinzatoare
    practic: pornesti masina, poti sa o lasi 30 de secunde la ralanti iar apoi pleci de pe loc si parcurgi cativa kilometri la o turatie mai mica de 2000
    dieselul nu se incalzeste la ralanti
    deci dupa ce porniti masina nu este recomandata lasarea la ralanti a motorului pentru a se incalzi
    lubrifierea organelor motoare se face cel mai bine punand masina in miscare
    daca cineva are alte pareri va rog sa le spuneti
  • aici sunt de acord! chiar am incercat la un moment dat! am pornit masina si am lasat-o 15 minute si nu s-a inalzit deloc motorul! daca pornesc cam in 10 minute s-a incalzit! atunci cand clima incepe sa bage aer cald inseamna ca motorul s-a incalzit nu? la inceput baga aer rece orice temperatura ai alege!
  • asa este, eu o las cam 5 minute dupa care in trafic se incalzeste mai repede decat stationata. sa nu uitam totusi ce frig a fost in decembrie.
  • @radoo84: Citeste aici
    http://www.turatii.ro/index.php?func=articol&domeniu=Know%20your%20Car&articol=471.

    Este un ghid foarte bun despre «Cum conducem un motor diesel».
  • Nu este recomandat incalzitul masinii inainte de plecare. Pornita si dai bataie.
  • asa este, trebuie lasate max 2 min, sa isi faca ungerea si pe urma poti pleca, motorul se incalzeste mai repede- uzura mai mica. am colegi care au alte tipuri de masini, pe timpul cand ma dadeam cu dacia, cand era frigu ala mare, dimineata cand ieseam din tura eu ma chinuiam vreo 15 -20 min sa incalzesc daciadar la fel au facut si ei. au stat pana s-aincalzit masina, am plecat deodata. pe ei nu prea ii intereseaza uzura motorului.....
  • Bine ca am gasit si eu topicul acesta :)) nu este iarna, dar afara inca este frigut (mai ales dimineata), si imi faceam griji ca apa nu ajunge la 90 grade asa de repede cum m-as fi asteptat eu. Fac aproximativ 2 -3 km (+ -1 km)pana ajunge la temp optima. Multumesc baieti :))

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!