tdi pd sau tdi non pd
  • ce parere aveti? este mai bun pompe duze sau common rail---avantaje - dezavantaje
  • eu zic non PD
    1. mai fiabil
    2. costuri reduse la intretinere
    3. consum ceva mai scazut
    4. mai silentios
  • Eu am optat pentru PD,este mult mai silentios si mai fiabil,au un sunet deosebit,sunt un fan al acestor motoare diesel.La urmatoarea masina,tot PD as alege,cu siguranta.
  • si cum imi dau seama de care fel e?
  • Parerea mea este ca cele cu P.D. au meritul lor dar din cate stiu eu durata de viata este mai scurta cu ceva ca si a celor fara P.D. (adica cum ii spun eu batraneasca)
  • Am aflat.Non pd este injectie directa dar nu common rail cu inalta presiune ci doar o pompa rotativa [v37] care tehnologic nu cred ca se compara cu PD pentru ca acesta lucreaza la inalta presiune cu injectie directa rezultand performante mai bune in toate privintele
  • @COSTI
    E ceva normal ;) daca te uiti la aceleasi motoare 1,9 cc TD cu ceva ani in urma aveau 75 cp acum se scot din acelasi motor si 150 cp, asta datorita PD si bineinteles si softului dar far PD nu se ajungea la aceste puteri nici daca bagau Windows Vista in computerul masinii.
  • @alxphone: din cate stiu eu acele motoare 1.9 erau ori D ori SDI,iar ca sa obtii din 75 cp 150 cp iti zic eu ca e cale lunga si multe componente skimbate la motor,cum ar fi turbina,injectoare,evacuare...nu e numai softul si pd-ul ;)
  • Asa o fi "Boy_Devil" ca zici prea cu foc, dar nu erau numai D sau SDI ;) eu am avut un VW cu motor de 1,9 si 75 CP care era TDI si ca sa scot putin mai mult din el am schimbat pompa de injectie si injectoarele (l-am urcat la aproximativ 93 CP dupa cum zicea computerul de la OMTC) si care seamana destul de mult cu cel de pe SOT. Nu te contrazic in ceea ce priveste turbina si alte componente, ideea era ca fara pompe/diuze nu se ajungea la aceste performante.
  • Alxphone,inclusiv acele pompe diuze,depind multe piese una de alta ca sa ai performantze mai bune,daca skimbi o componenta automat tre sa mai skimbi una,ca un algoritm ;) oricum e complicata treaba asta si costisitoare,si eu aveam de gand sa imi duc masina de la 90 cp la 150 cp dar cand m-am interesat si am aflat cate am de skimbat pe la masina ( injectoare,turbina,evacuare,soft,suspensii etc ) si cat ma ajunge afacerea,m-am lasat pagubas,prefer sa o vand asa cum e ea stock si sa imi iau altceva nou mult mai puternic,binenteles tot o Skoda, Octavia 2 RS TFSI 200CP :D numai bine ;)
  • ar trebui sa exemplificati putin pentru necunoscatori ce inseamna pd si non pd
  • zine tu cumnate:))lumineazane..
  • PD="Denumit "Puempe-duse" (pompa-injector) acest sistem presupune folosirea unui mecanism separat de injectie pentru fiecare cilindru.
    NON PD se deduce ce inseamna
  • Cumante.... Pd nu se regaseste la motoarele TDI ??? ca exemplu la motorul meu 1.9 TDI 90 cp (fab 2003) ???
  • NUU !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • o sa ma documentez de indata ce prind un dealer
  • scrie in cartea masinii, daca e motorul de 66 kw e non PD, si daca e de 74 kw e PD.
  • si daca a fost de 66 kw si l-am chipuit la 74 am PD?=))
  • nu, dar cred ca Boy_Devil nu si-a chipuit masina si a uitat lucrul asta:). Cred ca vroia sa stie cum e motorul sau (PD sau non PD).
  • dap...cam asa ceva....oricum pt mine e prea putin interesant subiectul asta...atata timp cat motorul functioneaza in parametri normali,kiar nu cred ca mai conteaza (pt mine) daca e PD sau NON PD :)
  • sa nu ne facem griji de motoare ci mai degraba de ce bagam in ele. Non PD-urile au mers miliarde de km la VW, de altfel ca si clasicele SDI-uri. Asa ca PD-urile e normal sa fie standardul superior, cu puteri si cupluri mai mari, chiar daca intradevar un pic mai pretentioase la ce le dai de papa. Dar deh, obrazul subtire cu cheltuiala se tine..
  • Salutare

    Sunt pe punctul de a comanda o SOT si tot citesc de o saptamana pe forumuri despre motoare PD, non-PD, AXR, ALH. Pana la urma ce-i cu ele? Care sunt mai bune? Se poate sa-mi aleg din ele (sa stiu ce sa-i spun dealer`ului)?
    Multa bafta si asfalt uscat!
  • pai...motoarele ALH au fost inlocuite de cele AXR ...alh-urile erau non-pd iar astea axr sunt pd :) ...cica s-ar spune ca erau bune cele non-pd insa nu se poate afirma ca cele pd n-ar fi bune...nu prea ai ce alege, oricum o sa ai axr daca optezi pt motorina...stai linistit ca sunt motoare foarte bune, altfel de ce crezi c-am fi ales toti tour-ul :) ...multa bafta!
  • Sa fie! si merci de explicatii.
  • Sa fie clar Motorul ALH nu e PD si asa cum spunea cineva a demonstrat ca e si cel mai fiabil.....cel mai trainic....dar celelalte.....inca nu au trait la fel de mult ca ALH-ul ca sa poata demonstra ca cel putin la fel de bune......
    Asa ca cine are PD sa-i traiasca si sa puie numai motorina buna.....iar ceilalti(si eu) sa fie multumiti ca au ceva bun.......
    Pt toate asta sa stiti ca ALH a fost folosit pt Audi inca de prin 94......la atata vreme....e un fel de bunic care stie el ce stie
  • Frate explica si la ceilalti prescurtarile astea. Nu toti stiu ce inseamna. ALH?
  • ALH-ul este motorul de 90CP pe motorina.......ala care-l gasiti de la Audi modelele mai vechi apoi pe passaturile de prin 96-97-98,pe glofurile de dupa 98 si toata shleahta de Skoda,Seat
  • Toate motoarele de pe lumea asta au cite un cod, deci ALH este codul unui motor VW si are 90 Cp este TDI fara PD, adca are pompa distribuitoare ( pompa de injectie ) si injectoare ca alea de tractor.
    De ce se zice ca ALH-ul au fost cele mai fiabile, tocmai pt faptul ca piesele erau foarte ieftine.
    Iar se mai spune ca sint fiabile pt ca nu sint fortate din soft.
    Ca motoare turbo, dar fara pompe duse, cele mai recunoscute sint ALH si ASV, unul de 90 Cp si al doilea de 110 Cp.
    In rest, tot ce este de 1,9 L si peste 100 Cp este TDI PD.
    Primul motor TDI PD ca putere este AXR, care are 100 Cp, pe urma vine AJM si AUY de 115 CP, ASZ de 131 Cp si ARL de 150 Cp.
    Daca este vorba sa ne luam dupa fiabilitate si intretinere mica, pe primul loc se situeaza SDI-urile ( motoarele fara turbo ), pe urma TDI-urile , dupa aia TDI - PD si la urma TDI Commonrail.
    Motoarele non-pd merg cu ulei mai ieftin de unde si intretinerea mai ieftina.
    Daca este vorba sa ne luam dupa 'placerea de a conduce' TDI-PD face legea, pt ca au acceleratie brutala la turatii mici.
    Adica cine a condus si PD si Commonrail isi va da seama imediat ca un PD incepind de la 1900 rpm te baga in scaun,dar si placerea se termina mai repede, iar un Common rail are acceleratie liniara dar se simte acceleratia mai bine dupa 3500 rpm fata e un TDI PD.
    Un PD pina la 3500 rpm are peste 90% din putere si de-abia sub 10% de la 3500 - 4000 rpm.
    Un commonrail are cam 85 % pina la 3500 si peste 15% intre 3500 - 4000 rpm.
    Deci cu un PD te misti super am pina la 3500 rpm, iar cu un commonrail trebuie sa te duci la 4000 rpm sa te tii dupa un PD.
    Daca vorbim de fiabilitate, iar PD face legea fata de commonrail.
    La coomonrail se stie problemele cu injectoarele si nu sint tocmai ieftine.
    De ce a trecut si VW la commonrail ?
    Pt ca tehnologia PD este scumpa pt a ajunge la euro 5.
    Oricum VW are pina acum doar motoarele de 2,7 si 3 L commonrail, cele de 2L si 170 Cp nu sint pd, dar au injectoare piezzo electrice.
    Ce prefer eu ? PD pt ca nu sint sensibile ca commonrail la motorina, pt demarajul pina in 3500 rpm.
    Acum am si un TDI PD de 131 Cp si un SDI.
    Imi pare rau sa ma despart de ele, amandoua imi plac la fel de mult, TDI-ul la exterioare, SDI-ul in oras.
    Atentie, motorul de 2 L SDI, 75 Cp este PD.
  • Din pacate datorita costurilor de fabricatie mai ridicate VW vor renunta la motoarele PD in favoarea celor CR.
  • Jack, respectele mele pentru ca ne-ai luminat in materie de serii de motoare (cel putin pe mine) ... eram chiar confuz la un moment dat cand toata lumea vorbea de motor ALH, AXR, si altele... cat despre diferente intre conceptii de motoare, la fel... nici macar nu stiam de asa ceva.... inca o data, multumesc.
  • @Jack: tu ce masina si ce motor ai pana la urma? ca nu am inteles partea cu despartirea de ele!
  • Am doua masinute, una cu motor TDI PD si una cu motor SDI.
    Am zis ca imi pare rau, adica ma simt bine cu amindoua masinile, daca vreodata ar fi sa vand vreo una din ele, nu stiu pe care, pt ca SDI-ul este perfect prin oras, nu te intereseaza de turatie, de mers subturat, de stat in ralanti mult timp si un consum de invidiat, 6%.
    Am avut si 9 % pe SDI, dar nu opream motorul pe unde ma duceam, pt ca afara era foarte cald, -15 Gr C :)) si nu aveam chef sa stau sa inghet in masina pina vine a mea sotie.
    Iar TDI-PD, este extraordinar la exterioare, putere, cuplu, consum mic, depasirile se fac cu mare usurinta.
    Deci mi-ar fi foarte greu sa ma despart de vreuna din ele.
  • Razvan te intreba de masina nu de motor pt.ca banuie ca nu ai SOT---zic si eu
  • Da, nu am un SOT, dar una din masini este matrita SOT-ului, adica Golf 4.
    SOT vreau sa-mi iau cit de curind, le stiu bine aceste masini.
    Oricum aici se vorbeste de motoare, deci si Golful face parte din masinile care folosesc aceleasi motoare ca si SOT.
    In cazul in care va deranjeaza faptul ca la ora actuala nu am SOT, sa-mi spuneti, sa stiu si eu ce sa fac.
    Vroiam sa deschid un topic despre motoare, atmosfera si banii nostri.
    Daca imi trebuie legitimatie de SOT-ist, atunci va las, nu am asa ceva acum. :)
  • Jack, stai linistit.... nu trebuie sa ai SOT ca sa vorbesti despre motoare, la fel cum nu trebuie sa fii insurat ca sa vorbesti de femei.... parerea mea...
  • aici vorbim de SOT, exclusiv, daca esti un viitor posesor sau simpatizant oricand esti bine venit in clubul nostru
  • Cumnate, eu zic ca o parere in plus nu strica niciodata.... omul a facut o relatare despre motoarele diesel pd si non pd.... aceleasi motoare care le mai avem si noi pe SOT-uri....si relatare care nu a facut-o nimeni pana acuma... eu zic ca ne-a scos pe multi din ceata in legatura cu motoarele pd si non pd...
    Offtopic: intrebare: daca nu avem SOT nu putem vorbi de SOT?... daca nu suntem insurati, nu putem vorbi de femei?.... daca nu avem avioane, nu putem vorbi de avioane?.... parerea mea...
  • ba da frate horatiu, sa nu se inteleaga gresit, si am lansat o invitatie nu am criticat:)
  • sorry, da` nu stiu de ce mi s-a parut a fi o critica..... sau stiti voi vorba aia.... daca nu esti cu noi esti impotriva noastra.... doar mi s-a parut.... dar sa lasam offtopicurile deoparte si sa vedem cu ce ne mai incanta ochiul Jack... :D
  • Jack a facut o descriere a motoarelor PD foarte clara si documentata. Parerea mea este ca oameni de genul lui sunt mai mult decat bineveniti pe orice forum. Fara suparare insa sunt multe topicuri unde se bate apa in piua nejustificat fara ca nimeni sa ofere un raspuns sau o explicatie clara.
  • Cred ca ar trebui schimbata fata forumului, am multe poze, si alte alea despre injectoare, non pd si pd, turbosuflante, etc.
    M-ati convins, ramin cu voi sa discutam despre date tehnice, exploatare, reparatii, nu ma pricep la tuning exterior, de fapt sincer sa fiu nici nu prea ma incanta.
  • nu e nici o suparare roberto. sunt multe topicuri in care se vorbeste deschis, din placere. asta si doresc. nu am facut un forum tehnic, am facut un forum unde discutam despre sot, poate chiar si fara raspunsuri concrete.:)
  • Adevarat insa de multe ori niste informatii tehnice bine documentate ne ajuta mult.
  • bineinteles, ai mare dreptate, dar sa ne mai si destindem
  • eu am 1,9 TDI PD 101 CP si tipul motorului meu este ATD
  • Salut ,

    Nu vreau sa-l contrazic pe regretabilul Jack dar parerea mea este alta motoare pd vis-a -vis motoare commonrail.
    Vreau sa spun ca un motor commonrail are o acceleratie mai rapida fata de un Pd, chiar de la o turatie joasa
    acest lucru se datoreste fineti de pulverizare a motorinei de catre injectoare care depinde de presiunea de
    motorina. Astfel un commonrail are in rampa injectoarelor inca din mersul in relanti (900 ture/min.) o presiune a motorinei de cca. 1500 bari, pe cand un pd sa ajunga la aceasta presiune este nevoie sa cresti turatia spre 2500-3000.
    Deci un motor pd la cuplu maxim 1900 are o arde mai slabuta decat a unui commonrail, trageti singuri concluzia, nu are cum sa fie mai fasnet. A poate sa fie mai fasnet daca presiunea de supraalimentare la turbo este mai mare sau are commonrailul rapoarte de transmitere la cv, grup mai slabute si sa piarda la acest capitol dar ca sistem de injectie performantele sunt nete pentru commonrail.
    Pd-ul sa stiti este tot un fel de injectie clasica dar fiecare pompa e pe injector si inca ceva E DESTUL DE VECHE nu e inventata de nemtii de la Vw, e folosita de rusi de prin 1900 si putin la autocamioanele KRAZ,binentele nu aveau gestiune electronica daca aveti ocazia uitati-va puteti vedea asa ceva la Muzeul Militar din Bucuresti.Ca fiabilitate sunt pe primul loc clasicele,pd si commonrailul;dar ca silentiozitate si performanta commonrailul.
    Cam asta e parerea mea argumentata de tehnica.Ca sa va convingeti de ce spun incercati un drive test cu un Ford Focus 1.8tdci(motor turbo diesel cu commonrail) si apoi cu SOT motor1.9tdi 101cp(pd0 sau chiar cu OII(motor pd 1,9tdi,105cp).
    Sa-mi spuneti parerea dupa probe.
  • Se poate ca un common-rail sa aiba o acceleratia mai rapida ca un PD, dar timpul de raspuns al acceleratiei e foarte mare la common-rail din cauza ca dureaza putin pana se face presiunea necesara pentru pulverizarea optima in injectoare....apare acel lag al acceleratiei.

    Conduceti un common-rail si veti simti la prima talpa.
  • Gresesti un commonrail are in rampa o presiune suficient de mare 1500bari in relanti pe cand pd ii trebuie ture sa ajunga aici, deci pulverizarea este mult mai buna la comm.
    Si nu inteleg ce spui tu esti de acord ca accelereaza mai repede com., dar zici de timpul de raspuns ca e mai lung , cum e ?Fa testul cu 1.8tdci Ford de exemplu
  • ...m-am referit la timpul de raspuns...adica intervalu' dintre momentul in care apesi pe pedala si momentul in care simti ca te baga in scaun.

    Intervalul e destul de mare, deoarece odata, e turbo-lag-ul care se face simtit oriunde este turbo :) si mai apoi lag-ul presiunii in rampa(timpul in care este necesar ca preisunea in rampa sa creasca cat trebuie), care se face simtit la orice common-rail. :)
  • Ca sa te bage in scaun cand apesi instant acceleratia trebuie sa fii in turatia de cuplu maxim.
  • eu am mers cu 1.8tdci dar era pus pe ford mondeo avand insa 125cp si consider ca pentru mers in oras este mai iute un PD decat common-rail.
    de asemeni si depasirile daca le faci intre 2000 si 3000 r/m te descurci mai bine
    tot ca argument, eu am avut si logan cu 85cp si nu vrei sa vezi diferenta.
    eu intre Ford si Octavia am ales ce se vede.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!